Wednesday, July 21, 2010

~cherita di sebuah taman~

ekkk laaaahhhaaii...
ni aku ade story pasai beberapa penduduk (puan2..) yg bermulut longkang... ekceli kan... parents aku dah duk tasik puteri ni since 2004.. haaa lama dah tuh... so Alhamdulillah lah.. dapat jiran yang sangat baik... kalo nak tau antara umah kami ni dah memang tak berpagar dah.. (malas nak kene kuar kot pagar besar...) hikhikhik... so senang... jalan sikit dah sampai depan pintu umah.. hehehehe...

kisahnyer.....
mase memula pindah sini... ade lah sorang kakak tu.. die tak duduk lagi umah die.. die duduk luar negara kot.. soo okeylah kan... bile die pindah masuk umah die nih.. kami pun berkenalan.. (sebelum g luar negara, die sempat duk kejap kot.. so die kenal lah jiran sebelah umah aku nih..) okey tamat kisah kenal-berkenalan...

tapiii...
lama kelamaan perangai die semakin terserlah.. si suami tu mualaf i guess... die pernah marah aku dengan adik aku sebab main mercun.. ok2.. aku terima mungkin menganggu die... walaupun aku rasa mercun tu tak lah kuat mana pun.. teruknya lahaii perangaii.. kuar umah sound2 aku tanpa pedulikan abah aku yg memang dah duk luar.. ishhh... so kerana aku terima mungkin itu kesalahan aku.. aku pun diamkan diri... pastu die wat perangai yg aku rasa tak patut.. anak2 nye pasal mcm nak gaduh je mak bapaknyer.. ish3... tak elok kan..

sekarang....
umah die dah macam duk umah banglo sorg2.. hahaha.. die bina tembok besar tinggi melangit kt umah die.. tak campur dah jiran lain.. hahahaha.. ade haku kesah.. tetibe aku terdengar2 plak (org dtg bercerita, bukan aku dtg mencari cerita k.. hikhikhik).. si isteri duk jalan melawat umah org.. bergosssip ler.. ape lg.. ish3.. teruk tul.. and ade lah beberapa siries cerita org tentang die nih... yg aku musykil ialah perlu ke die wat gitu?? adakah die tak reti untuk hidup bermasyarakat.. atau die terpaksa duk umah camni sedangkan die sebenarnya amalkan hidup cam duk umah banglo sebijik2.. hikhikhik...

sebenarnyer..
aku bukan nak masuk campur hal jiran2.. tapi kita ni duduk bermasyarakat.. tak baiklah buat gitu kan.. tak sedap lah... aku pun menjadi iktibar dalam diri aku.. hidup ni jangan suke sgt sibuk hal org... sibuk jaga tepi kain org.. kain sendirik koyak kene geret tikus,lipas,anai dia tak nampak.. eeehaaaii.. tak kuasa lah makk...

No comments:

Post a Comment