Wednesday, July 21, 2010

~lebiu hubby~

sobsobsob...
hye sume... now i'm at kuala kangsar... semalam balik n arrived at 12.00am... ceritera ini bermula apabila aku mendapat call dari hubby yang mengatakan dia sakit.. kepalanya pusing2 and he got vomitting.. OMG!!!! apakah penyakit demam yg dialaminya semasa hari raya taun lepas berulang??? aku tanpa banyak soal dan bicara atau dalam istilah pasarnye BANYAK CAKAP...terus siap2 dan bertolak (ekceli bergerak ngan kete) ke hentian duta... 

vrooommm........
hookey2 arrived hentian duta at 7.02pm... itupun abah aku tinggalkan aku tepi jalan jer... (aku yang suh pu sebab nak pusing ekot round da bout tu jauh nooo.. hikhikhik..) and aku berjalan (berjalan atau berlari aku tak perasan lah plak.. yg aku tau 4 minit aku dah terpacul kt kaunter tiket bas).. aku pun nanye ler....
  
                              AKU: bang.. tiket ke kuala kangsar arini kul bape???
           ABG KAUNTER: kul 9.00 mlm dik... 
                              AKU: hah kul 9.00??? hurmm k lah bang.. 1 yer...

lepas mendapatkan tiket bas.. aku pun bergerak longlai ke ruang menunggu... haiii lg 2 jam nak buek po ni hah!!! tunggu nye tunggu... sampailah pukul 9.00... haaaiiihhh laju jer aku naik bas tuh.. (dah bese ok.. tak yah umum aku sure dah bas aku.. hahahah) and bas pun bergerak menuju destinasi....

sepanjang perjalanan aku nangih... sob..sob..sob.. mengenangkan hubby yg sedang sakit... mcmanakah keadaannye?? teruk sgt ke die??? lalu makan ke die??? ade org suapkan ke??? buat apalah die tu??? isk3.. pokoknye sume berfikir tentang dia (ececeh... cam tajuk filem gitu..) tanpa aku sedari, aku menangis sepanjang perjalanan....

SELAMAT DATANG KE BANDAR DIRAJA KUALA KANGSAR...
haiihhhh... legaa rasenye bile arrived kole nih.. my MIL dah standby nunggu aku.. mase tu lg lah aku risau.. mesti hubby teruk sakit nih.. sampai tak boleh jemput aku... sedey balik.. sob..sob..sob... sampai umah aku terus meluru ke bilik... GELAP!!! hubby mesti dah tido... aku pun pegi ke katil dan cium pipi hubby.... CAK!! adoiiiiiyaiii.. hubby bercak2 lah nih.. legaaaaa... rupa2nya die dah ok.....


KESUDAHANNYA.........
malam tadi aku tido dengan rasa LEGAAAAAAAAAA yg amat2 sangat.. hubby masih boleh bergelak2.. bergurau2... Alhamdulillah.... tidoku lena dalam dakapan suami tercinta.. pagi tadi tgh tido. terasa pipi dan dahiku dicium mesra oleh hubby.. bahagianya... papa... mama harap papa tak sakit2 lagi... mama sayang papa sangat2....... mmmuuuaaahhh.. :-)
  




No comments:

Post a Comment