Monday, October 24, 2011

Hari yang melemaukan daku..

Alhamdulillah usia kandungan dah berginjak ke minggu ke 16.. wowow weeaaaa.... Since suami tercinta saya outstation seminggu, saya di tempatkan di rumah makcik di Ipoh.. Alahai.... Hari ni dah hari ke 3 saya duduk sini dan hari ini juga adalah hari yang paling melemaukan saya... Hurrrrrmmmmmmmm siyes tak larat.... Mengandung kali ni saya sendiri dah pelik dengan diri sendiri.. Tak sudah2 dengan kepenatan yang terlampau extreammmm..

Disamping kepenatan.. Kadang2 mual loya datang mejengah.. Time perut lapaq adalah masa yang paling seswai untuk mual dan loya ini.. Aduhaiii... Kepanasan juga sering melanda.. Hari ni saja dah lebih dari 7x mandi.. Jangan tak caya.. Alhamdulillah.. Sindrom muntah bila mandi pagi dah berakhir.. Berganti pula dengan sindrom mandi tak berhenti2.. Air sejuk menjadi pilihan.. Saja penuhkan kolah air dalam bathroom untuk menaikkan kesejukan suhu air.. NO MORE SUAM2 WATER HOKEY..!!!!!!!!!!! Aduhai ragam mengandung kali ni pelik2..

Selera makan plak hurm dah tak macam serakus aritu.. Kadang2 berselera.. Kadang2 tidak.. Bergantuung pada mood.. Tapi lapaq itu tetap ada.. Cuma jumlah yang masuk ke dalam perut je semakin hari semakin mengecil.. Is it normal for preggy mom?? Preggy dulu okey je memanjang.. Sumpah saya tak macam skang ni.. Macam orang tak ngandung je gayanya.. Cuma muntah2 alahan sket2 je.. Ala2 manja dan cukup syarat gitu..

Hari ni saya banyak terbaring jer.. Tido baring tido baring.. Makan pun lewat.. Kepala plak pusing2 dan rasa tak larat sangat dah nak bawa badan ni hari ni.. Baby dah tendang2.. Rasa macam dah sarat sangat sebab dulu time sarat pun saya masih boleh merayap sakan lagi.. Betul tak tipu.. kali ni.. Aiyaaa nak jalan sket je pun dah rasa tak daya.. Nak kata kembar.. Scan aritu sorang je cuma perut terlebey besaq dan baby terlebey panjang.. Mungkin baka suami yang berketurunan orang tinggi2 nih.. :-)

Masa menaip ni pun saya dah tak larat.. Suami pun tadi msg bagitahu dia dah nak tido.. Hari ni pun dia dah call lebih dari 5x.. Ntah.. Ada dekat 10x kot.. Alahai.. Risau sangat dia.. Okeh la.. Badan dah tak larat sangat2.. Entri berikutnya mungkin esok saya post agi ye.. Taata..

No comments:

Post a Comment