Tuesday, February 21, 2012

Alhamdulillah dipermudahankan.....

Opppsssss saya belum bersalin.. Hikhikhik... Tajuk meng'curious'kan orang jek ekk.. Hihihihi...

Al-kisahnya.. Saya nih dah menghampiri 8 bulan 1/2 dah pegang title MAK BUYONG HOT.. *hot ke?? dush..!! Lempang diri sendiri.. Hikhikhik.. Seperti yang sedia dimaklumkan.. 1st dan 2nd trimester saya memanglah penuh dengan onak liku. Ecececeh.. Hihihihi.. Tapi sejak dua menjak tiga menjak nih, Alhamdulillah segalanya beransur hilang dan baik.. Syukur.. GDM pun dapat dikawal.. Percaya tak.. Gula mommy nih dah normal tau.. Wah!!! I'm so happy and bersyukur.. Berbaloi control diet mommy tau.. Hikhikhik..

Di awal mengandung dulu.. Masa mengandung 2,3 bulan.. Muka dan badan saya nih penuh dengan jerawat2 yang datang entah dari planet mane ntah.. Sume nih akibat dari perubahan hormon saya.. Hikhikhik.. SIYES!!! MUKA DAN BADAN SAYA MEMBUATKAN TAHAP SAHAM SELF CONFIDENT SAYA MERUDUM JATUH.. Tapi now Alhamdulillah its slowly dissappear dari diri nih.. SYOOHHHHHH!! hikhikhik...

Masa masuk trimester kedua lak.. Huiiiii siyes weh.. Kuaq masuk wad.. Dengan mabuknya (bukan sebab minum alkohol okey..!!) pehtu bleedingnye pehtu contractionnye pehtu licking ayaq ketubannye. Haihhhhh macam2 hal.. Buku pinky saya tebal okey dengan discharged note.. Sampai barai buku tu.. AIIIIYAAA.. Seme nih berlarutan sampai saya masuk bulan ke-7.. Bayangkan.. Kuaq masuk kuaq masuk HSAH tuh.. Tak kosa dah nak pakai baju pink tu tau.. Eh eh eh laaaaaa.... Terpaling baru masuk 8,9 n 10hb.baru2 nih.. Sebabnya GDM durjana tuh.. huhuhuh... Nyaris kene cucuk insulin tau.. Dah blajaq dah cucuk sekali pehtu terus gula bawah 3 jek.. Dah hypo lak jadinya,, Ish ish ish.. So doctor suh DIET CONTROL.. Huhuhuhu..

Now dah 33 weeks.. Alhamdulillah cheeck up ngan pakar tadi dia cakap everything in a good condition.. ALHAMDULILLAH.. BSP sume normal.. Baby ok.. Mommy lagilah ok.. Hikhikhik.. No more ward.. No more pinky uniform and drips.. Hooooyeaahhh.. Hihihihi.. Papepun 13.3.2012 (its will be my 36weeks pregnancy) doctor suh saya g balik.. Tgk camne.. Hopefully masa tu pun everything will be okey.. :-) Owh ye.. Dah nak masuk bulan2 terakhir nih, saya sangat suka bergaya.. Sampai terbeli lagi baju maternity.. Huahuahua.. Tapi beli yang leh pakai sampai deliver lah.. Hikhikhikhik.. *suami saya sangat pelik dengan perangai saya yang nih.. Hihihihih..

Semoga bulan2 terakhir saya pregnant nih akan berterusan dengan keadaan yang tenang dan kelahiran putera kecik kami nih dipermudahkan.. Doakan saya ya.. Sebagai penutup entri nih.. TARRA.. Pic saya yang agak terbaru nih.. Hikhikhikhik.. Kbai.. :-)

7 MONTHS PREGGY MOMMY..


8 MONTHS DAAAAA.. :-)


No comments:

Post a Comment