Monday, April 4, 2011

~bila cik nurul berjoget didapur..~

assalamm sume.....

      arini entri saya berkisarkan kehebatan bakat saya dalam bidang masak-memasak... ahhaaaaaa.....terror tu idak le tapi buleh le kot nak ketuk-ketuk kuali.. hahahahaha.... modus operandi saya didapur cukup mudah.. bukak peti ais dan tgk ape yang ade.. kemudian, campak-campak dalam kuali.. siap... hahahaha... konpem takde orang nak try menu saya kan.. dikhuatiri mati keracunan makanan. BUT so far en.hubby ku sehat walafiat setelah setahun lebey memakan masakan saya.. ahaks...

      okey2... arini ari senin oppss tu nama atuk saya.. ari isnin.. so saya cukup teringin nak melantak DAGING SALAI MASAK LOMAK CILI API.. ekk.. nape tetibe ade teringin-teringin ni?? apakah??? TETTTT... huhuhu.. tidak sama sekali hokey...!! now back to da story, saya ke daput dan buka peti azimat hadiah suami saya... usha kat bahagian freezer.. HAH ADE DAGING LOMBO PASAQ MALAM ARITU !! kemudian bukak compartment kedua.. kunyit hidup (ade!!).. serai (ade!!).. tantan oopss santan (ade!!).. cili api (ade!!).. uwaaa sangat hepi.. mission start!!

    1st yang aku nak buat ialah menyalin menyalai daging.. aaaaHHHHhhh nih yang leceh sket nih.. tap dek kerani keinginan yang membuak2, maka dengan gigihnya ku salai daging itu... DONE !! selepas itu blend sume-sume bahan untuk kuah dan now time to COOK.. hahaha... setelah hampir 2 jam berjoget didapur... maka terhasil la...


gulai lomak cili api daging salai cik nurul.. hikhikhik

                                                                 
     seterusnya saya masak nasi dan lauk kedua.. yang nih mudah sekali pembuatanya.. hanya campak2 dan now... HERE U GO....

cendawan goreng sos tiram yang lazat...
           inilah menu santapan en.hubby utk malam ini.. hahahaha... amacam?? hikhikhik.. kira boley ar nak bg kenyang... hikhikhik...                             

2 comments: