Friday, April 1, 2011

~kene register fb sebagai harta interlek??~

olla....

      dalam entri aku kali ini, aku nak cite pasal tebiat copy mgopy dalam dunia pemFBan atau pemBLOGan.. kesah ini bermula apabila ade seseorang kakak yang aku dah kenal lebey kurang 6 taun eh tahun... kakak nih, aku kenal since die bertunang sampai lah sekarang dah beranak-pinak.. ape yang peliknya, dulu prenster die sering di kopi copy oleh seorang gadis yang bernama F.. SIAN AKAK TU.. sampai naik rimas die... tu cite beberapa taun dulu... F pun dah minta maaf dah dan zaman prenster pun dah berakhir.... (aku pun dah lama tak bukak prenster aku tu...)

      sekarang move ke zaman FBian pulak... kakak ni pun ade FB dan as usual mmg ramai kenkawan die.. so secara tak langsung bende yang sama pun berulang kembali.. kali ni lagi dasyat.. SIAP COPY NAMA..ish ish... ape kess la ni kan???? sian lak kat akak ni sebab mcm hak die telah diSTOLEN oleh orang lain... so aku terfikir perlu ke kakak tu daftarkan nama atau FB die sebagai harta interlek..?? supaya orang dah tak berani copy mgopy itu ini lagi..???

     kalo lah akak ni mengREGISTER nama die tu.. fuhhhh.. kayo makcik tu.... leh saman... hikhikhik... tapi tak kan pasal FB nak saman mnyaman pulak ekk?? tapi kalo diorang wat camni... rasa macam dah tak eksklusif la lagi ape yang kita wat kat FB kite kan?? kan?? pennat2 kite perah-perah otak nih.. tetibe eh eh.. ade dah kat FB orang lain.. secara terang-terangan lagi... kot ye nak copy pun biarlah orang tak perasan sangat... klu tuan empunya perasan kan buat malu je.. lagi2 copy bend2 yang takde kene mgena ngan diri sendiri.. haiiiihhhhh.. fenin dunia skang nih......


No comments:

Post a Comment