Sunday, June 13, 2010

~ dua, tiga hari dalam kehidupanku~

huuiiiihhhh....
tadi aku pergi kenduri.... ada 3 kenduri.. (memang bagus untuk diet aku nih.. hehe)... aku pegi dengan mertua kau... hubby aku tak dapat turut serta sebab die kene duty... ok2.. teruskan citer.. aku memula pegi kenduri kat dewan utama kolej islam darul ridzuan.. kenduri tu mmg ala2 grand sgt2... almaklumlah anak pegawai polis yg berpangkat tinggi... kawan2 seperjuangan abah mertua kau...

next..
kami nak g kenduri di taiping... tapi on da way nak pegi tu, kami singgah dulu di dewan sekolah tun perak kat padang rengas.. dis time pun kenduri die best.. makanan die pun sedap.. tp aku makan sikit sebab dah terlalu kenyang.. lagipun kami ade sebuah lagi kenduri nak pegi.. haaaiiiihhhh penuh bangat perut.... pastu.. kami sekeluarga terus bergerak ke taiping untuk kenduri yg terakhir.. hhuissshh tak leh nak telan dah.. aku ratah lauk jer.. tp siyes makanan die mmg sedap2 belaka.. thanks ye tuan rumah sume.. hehe...

semalam plak...
aku ade majlis ramah mesra bersama pengerusi bakat 52 rad.. alaaa unit baru laki mak tu lah nokk... memula aku kat sana.. Ya Allah mmg aku mati kutu.. takde kenkawan.. ye lah... 1st time pegi kan.. sampai aku meset2 hubby suh jemput aku cepat.. tapi kan.... lepas je aku jumpa geng.... ehh la haaaiiiihhh mmg aku rase taknak balik.. hubby aku lak meset aku suh aku balik.. haha....

nak tau tak...
mase majlis tu aku duk high table.. ececeh... kenkonon bini bc lah nokk... pastu aku belasah karaoke lak.. ish mmg dah tak malu2 dah.. bedal lagu sudirman.. salam terakhir... hahahaha... dapatlah brooch sebagai kenangan.. hahaha.. tp mmg best sgt2 bakat unit ni... pengerusi and all the ajk sgt2 best... sgt2 down to earth.... gile ko.. pengerusi round satu dewan duk bersalam ngan sume ahli bakat.. haaihh mentang2 die pun askor.. mejar lg.... larat lah di tawaf dewan tu.. hehe.. bg aku kalo die nak berlagak pun aku tak kisah cos die mmg dalam perkhidmatan.. but she is not that type.. lebiu lah kak azlina..

balik dari bakat.. 
hubby aku kelaparan... huissshhh sian.. bini die syok2 berparti, die duk kebulur... heheh.. so kami pun menjamu selera di tesco taiping.. mamam kfc.. nyummy nyumm... aku pun nompang skali.. hahaha.. padahei aku dah melantak kat bakat td.. idupku tak sah kalu tak mengaco hubby aku itu.. kwang3... nasib mu lah papa berbinikan daku.. haha.. dah sampai sana ape lg aku nih.. belasah plak choco ice blog.. huulaaaawehhh... nyaman... dr taiping sampai depan umah kuala aku duk nyedut bende alah tu.. ekkk minum sket.. menikmati gitu.. kunyah2 pearl die.. huaaaa.. dap..dap..

sampai umah plak.. 
nak dijadikan cerita.. MIL telah menghadiahkan aku dua buah handbeg dan kain utk wat baju raya... Ya Allah gembiralah aku tak terkata.. baju kurung siap match ngan baju melayu hubby... kirenye kami sekeluarga pakai sama.. tema taun ni kelabu.. ngat tanak tema.. tapi alhamdulillah.. MIL dah belikan.. terima aje tanpa banyak soal.. ewah2.. ayat cover line.. hahaha.... aku bersyukur sgt.. dulu aku pernah buat silap but now.. alhamdulillah.. kami sekeluarga bahagia.... Alhamdulillah... dan aku doakan semoga semua wanita dalam dunia ni akan peroleh kegembiraan mcm aku.. walaupun kita pasti akan dirundung kesedihan akibat kesalahan tp kegembiraan tetap ada untuk kita... huahuahua... its a process of learning of life.. tuu diiaaa kuaq habih dah falsafah aku ni.. haha.. aku dah mula merepek meraban nih.. haha.. sebelum aku jd lebih teruk.. aku rasa aku nak chow dulu.. bye for now... tata..



No comments:

Post a Comment