Wednesday, June 9, 2010

~isteri seorang tentera~

hurmmm melihat tentang tajuk di atas... rasenye sume org pun tau ianya berkaitan diri aku ni.. ekceli, aku nak berkongsi le cite tentang pengalaman aku yg dah dekat 4 bulan menyarung jersi isteri tentera.. ahaks.. sememangnya agak mencabar life aku skang ni... yelah, skang baru aku tahu apa maksud cabaran bergelar army wife.. ececeh....

well allz...
seperti yg sedia maklum... aku dulu pernah lah duk sama ngan hubby aku... dalam 2 bulan gak lah... tapi disebabkan tuntutan tugas.. hubby kene plak posting ke taiping.... so setelah posting, aku dan hubby decide utk duduk asing.. yelah, bukan mak tak mau duk ngan hubby.. tapi hubby mak asik je g gemas-kelantan.. so bek lah mak duk umah parents mak nokk... aku pun akan mula keje awal bulan depan... duduk asing ni ekceli best.. bukan ape.. sesekali berjumpa mcm org bercinta jer.. hehehe... so pada sesape yg tak nak kawen ngan askar sbb takut kene tinggal tu... tgk lah diri aku ni ye... tak mati pun idup sorg2 jauh dr somi... tp aku tak leh lah komen ape2 sbb itu hak n pendapat masing2 kan.. (aikk bukan kenyataan aku td tu dh dikira komen ke?? haha..)

seterusnya plak...
bila kawen ngan askar ni kene ler sabar.. mau tak sabar.. ye le keje hubby2 kite ni tak tentu mase... TUGAS ADALAH NO. 1 okey... so setakat dah plan mcm2 tetibe last minit cancel tu dah bese dah.. tak payah nak buang2 air mata nak nangis or majuk hokey... BUANG MASA... pastu kalo hubby tetibe jadi baran... haaa itu bese k... tak kan selalu2 nak romantik2... tak yah keje askar pun kalau salo romantik bosan gak kan.. ini adalah disebabkan faktor tekanan kerja.. perghhh ayat aku macam doctor falsafah.. ngeh3... so ape2 hal pun sabar tu kene lebey.. kawen ngan org keje ape pun asal namenya KAHWIN itu kene sabar.. tapi yg kawen ngan askar kene lebey sket dr bese k....

pastu kan...
kepada puan2 diluar atau bakal puan yang kawen ngan askar.. kita kene BERDIKARI... yes.. itu amat penting.. kerana kadang2.. kita perlu make our own decision... kerana komitmen somi2 kite pada keje dan tugas adalah sgt tinggi.. anak sakit, demam, beras habis, bil2 sume tu kite kene urus.. itulah fungsi seorang isteri ye tak.. perdana menteri dalam setiap rumah tangga.. ramai kawan2 atau kakak2 yg dah lama berkahwin dengan askar byk beri aku nasihat... 

dan lagi...
isteri seorang tentera tak kira pegawai atau LLP harus pandai bergaul dan tolonglah jangan BODOH SOMBONG.. nanti hidup sensorang jer... bergaul dalam konsep yg sihat tau.. jangan bergaul dengan gossip2 atau ngata2 org.. ooiiii makk tu saje nak tambah saham dosa dah tu ekk.... kita para isteri ni same je k.... 

last sekali...
jangan sesekali malu untuk bertanya atau berkongsi apa saje (yg logik atau patut sahaja) dengan para isteri yg len.. yelaaa dunia askar ni tak beso manepun.. pusing2 jumpa balik.. hahah... aku tak kata aku ni perfect sgt.. tapi sekadar berkongsi2 pendapat ngan nasihat k.. nak  terima, terima.. tak nak terima.. dah shuuuhhh2.. g men jauh2 k.. hikhikhik... pastukan.. doa tu penting.. DOAKAN AGAR SOMI KITA SENTIASA DILINDUNGI DAN DIJAUHKAN DR SEGALA MALA PETAKA.. terakhirnya kita sesama lah nasihat menasihati antara kita.. bukan kutuk mengutuki k... LU PIKIR LAH SENDIRIK... huahahahah.....



No comments:

Post a Comment