Sunday, June 20, 2010

~family day at pendang nuu~


haiihh lama noo tak hapdet blog nih... dah bersarang labah2 dah.. ececeh.. ok lah.. meh nak story morry ni k.. hujung minggu yang lepas aku dan family haku.. g bercuti di pendang,kedah.. oowoow.. best2.. kami pegi sana pun salah satu tujuannya adalah kerana nak g melawat makcik dan pakcik aku yg stay kat sana.. depa baru renovate umah... makk aiii besaq sungguh lahhaai umah depa.. sampai cheq pun tak kenai hat mana satu umah depa masa mula2 sampai sana.. ngeh3..


    haaa.. besaq kan umah depan ni... mana tak besaq.. dua2 rumah pecah jadi satu.. huhuhuhuhu....


hari pertama..
kami sampai waktu tengahari.. makcik aku lak lom siap masak lagi.. adooii doi doi.. lapaq lahaii.. tp mujurlah kami bawa bekal.. pergghhhh.. makcik aku yg dr tapah masak kek daging (ekceli namanya roti daging.. tp rupa die mcm kek.. tu yg aku gelarkan kek daging..hehe) cedapp.. sooo nyummy nyum.. hehe.. finally siaplah curry itik dan sambal udang petai..(hat ni cheq masak no.. hahah).. soo pa lagi.. bedaii la.. pulun makan sampai kenyang.. sementara tu tunggu another families sampai.. ptg lak mereka2 yg berminat nak memancing ikan.. depa g mengaie (memancing dalam loghat kedah) di kolam.. so kami2 yg tak minat mengaie ni pi posing2 bergambo ler.. ngeh3.. malam lak ade kenduri doa selamat.. ye le.. sempena rumah siap.. dis time ade nasik daging cicah air asam.. derrrrr terangkat lor..malam lak meeting agenda aktiviti keesokan hari dan last sekali aku pun berinai.. hahahaha.. sindrom pengantin tak hilang ag.. ee lahaaaii.. ngeh3..


hari kedua...
kaum wanita dan 2 org pakcik aku berkonvoi ke padang besaqq....!! huiii dis is my first time jejak kaki ke sana.. agak best laaa.. tp nak wat cane.. keadaan poket tak ngizinkan aku shopping lelebih.. so jamu mata je lah.. jadik lah nokkkss... dari mak dapat ape kan.. heheheh... balik dr padang besaq tak lama tu,, tuu diiaaa muncul lah hero hati hamba.. hubby sampai dr kelantan.. Alhamdulillah.. kami pun watlah preparation utk bbq utk mlm nanti.. owh ye.. lupa nak gtau, waktu dalam perjalanan balik.. kami n bukit raya.. singgah pi beli ikan tilapia merah.. mmg tangkuk dr kolam.. huiishh mase bakar mmg dap dap dap.. heheh.. ok continue balik.. malam tu ade bbq n sukaneka.. ade 4 group k.. OMIGO, ANGSA, ITIK (nama die lain.. aku tak ngat.. hehe) N PEACE.. hehe.. aku group angsa.. (ang.. ang.. ang..) hehe.. we had so many fun there.. aktiviti ni kami wat di pendang lake resort.. sempoii.. mlm tu aku n hubby tido kat situ.. heheh.. nimun lagik laa.. ececeh3... thanks to my auntie cik norma yg sponsor bilik tuu.. hehe..


hari ketiga.. (hari terakhir..)
just siap2.. and balik.. sangat2 happy lah g sana.. bayangkan ade 7 families gather under 1 roof.. ade uniform lg.. and 1 more thing.. we have so much memorable memories there.. and ini kali pertama aku join selepas bergelar isteri org.. hehe.. Alhamdulillah.. so mmg tepat lah motto family aku.. MY FAMILY MY HEART.. may god bless us always... lebiu all..

No comments:

Post a Comment