Wednesday, June 23, 2010

~food..food..food..~

nyum..nyum..nyum...
ok2 arini aku nak story morry pasai food... OMG.. i lebiu food.. huahuahu.. pasai tu badan aku gebok.. hahah... as u know.. ececeh.. sepiking londong lak.. aku mmg agak suka cooking, baking, frying, boiling, steaming and sume 'ing' lah yg verb nyer menunjukkan perlakuan memasak..(sesuka ati je aku belit2kan ayat.. ahaks).. so, kesan dari hobi aku tu, aku sgt2 suka mencuba dan comment masakan org.. (mcmlah pandei n sedap ngat aku masak.. hahaha..)..

1st aku nak comment pasai sebuah buah kedai yg agak fames kat tepen.. namanya KOTIOW DOLI.. aku tak pernah rasa masakan ni.. tp rezeki jatuh tergolek dog depan aku.. hahaha.. mertua ku bawa aku g makan kat sana.. aku pon order ler kotiow goreng sepesel... uiihhh.. banyaknye kotiownye.. bukan kotiow jek.. udang n kerangnye menimbun2.... aku makan tak habih... tapi makk oiii harge die.. rm9.00 SEPINGGAN.. uihhhh maheinyer kome... rasenye bese2 jer.. tapi menurut mertuaku.. rasa dulu ngan sekarang dah lain.. mase dulu lg sedapp.. alkisahnye.. pasai pa pindah kedai cantik jadik tak sedap ekk??? ish..ish..ish.. marketing strategy low dieorg nih.. eh eh eh.. memandai je aku kan.. hikhikhik..

2nd lak aku nak story pasai sebuah kedai makan kat kole kangsor ni.. kedai ni yg paling fames.. die nye gulai tempoyak.. ooiii mak... mau tak berenti mknnye.. rasenye tak mcm kedai len bese wat.. ni die betul2 rase manis tempoyaknye.. ikan nyer.. uiiissshh leleh ayer lior teman.. tik tok tik tok.. sllluurrrpppp.. sedaaappp... ade lagi sebuah plak.. tak jauh dr kedai tu.. ade sebuah kedai cine.. tp die ade org melayu bukak stall juai nasi ayam.. uuiiii yg ini... teman makan sampei mertua lalu pun tak nampak.. ate mane nak nampok.. dah mertua teman duduk depan teman.. hahahahahahhaha... minum plak air jus limau campor asam boi.. eeewohhh.... ngase nak di telan pinggan n gelas tu skali.. hahah.. sedaaaaaaaaaapppppp...

haaaa.. itulah antara restoran yg sering aku lawat semenjak aku jadi penduduk tetap kole kangsor nih.. eee sedapppp.. itu le pasai teman udah over weight.. ekk lahaaaiii... takpe2.. bile teman balik kl besok.. teman keje.. sure berat turun baliknyer.. kihkihkih... papepun.. nanti klu teman ade pegi memane kedai mkn yg best2.. teman update kat blog akan dtg iyer.. sebelum teman nak ngundor diri.. teman nak le nasihat sket..biar kite ni mkn utk hidup.. bukan hidup tuk makan k.. tata.. (^.^)

No comments:

Post a Comment