Thursday, June 10, 2010

~sedangkaan lidah lg tergigit...~

sedangkan lidah lagi tergigit....
apa pula suami isteri...

hahaha... pepagi buta cenggini aku nyanyi lagi arwahyarham P.Ramlee... heheheh... ekceli kan... lagu tu ade connection ngan cite aku kali ni... huahuahua.. tetiap pagi aku ade cite lak ekk.. hehe.... citenye gini... selama 4 bulan aku bergelar seorang isteri.. aku dah rase yg dalam setiap perkahwinan ini pasti ade kalanye pasangan somi estri itu berselisih pendapat.. bergaduh.. tak kisah lah perang dingin ke perang panas ke.. 

aku dan hubby pun ade gak kekadang mengalami situsi gitu.. yelah.. setelah aku wat research... (ececeh... mcm profesor lak dah..) perselisihan faham atau pergaduhan ini adalah proses untuk pasangan somi estri tu untuk lebih saling memahami diri pasangan masing2... ewah2.. gaya cakap mcm dah 20 taun kawen dah.. hehe... tp mmg betul.. aku tau ni dr hasil aku membaca buku dan berkongsi pandangan dengan og yg dah lama mendirikan rumah tangga...

tapi apa yang aku perasan kan.. tetiap kali pas gaduh atau berselisih pendapat.. (nampak ngat salo gaduh kan.. hehhe) bila kita dah berbaik atau dah dpt mengatasi masalah tu.. kita akan semakin rapat dengan pasangan kita... hah.. jadi janganlah puan2 di luar sana takut untuk kadang2.. ingat tau kadang2!! kita ni bergaduh dengan suami.. ala2 gaduh2 manja gitu.. itu sbenarnya proses normal.. tapi kalo kerap sgt tu dah bahaya plak tu dik non....

apa yg perlu dilakukan jika kita berselisih pendapat/bergaduh...???? (suggestion saje ni...)
1.janganlah terus melenting atau ngamuk2... kalo rase marah sgt tu blah aje k.. (selalu disalah erti sbgai merajuk.. ekk lahaaai)
2.cool kan diri sendirik dulu.. tuu penting... g lah dapur minum air.. atau amik wudhuk ke.. atau kuar amik angin...
3.pastu bile diri dah cool barulah tanya pasangan ape masalahnye... 
4. try settle down k.... kalo tak leh sgt br lah pinta bantuan...
5.DOA tu penting... minta pada tuhan agar sejuk hati dan permudahkan masalah yg kita lalui tu k..

sume suggestion di atas itu adalah ape yang aku lakukan kalo aku ngan hubby gaduh.. eheh.. so far Alhamdulillah... masalah kami dapat di settlekan sendirik... owh ye.. ngat satu ayat ni.. KALO API JANGAN DISIMBAH DENGAN API.. so... ape2pun yang berlaku.. biar diri tu cool dulu k... baru settle.... nasihat2 diatas adalah untuk diri aku sendirik dan juga semua... aku sentiasa doakan semoga rumah tangga kita semua sama2 bahagia dan sejahtera.... amin.. wink..wink.. :-)






No comments:

Post a Comment